Prowadzenie ksiąg rachunkowych to kompleksowa usługa prowadzona w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości oraz przepisy podatkowe. W ramach powierzonej usługi całość spraw księgowych prowadzi zespół księgowy posiadający odpowiednie przygotowanie oraz fachową wiedzę w tym zakresie. Zespół księgowy tworzą: Księgowi, Starszy Księgowy oraz Menadżer Działu. 
 
 Terminowe dostarczanie dokumentów przez klientów, zachowanie odpowiednich procesów obiegu dokumentacji, ich opatrzenie o stosowne opisy/wyjaśnienia (np. stanowiska kosztów) pozwala na sprawne i rzetelne przeprowadzenie procesu księgowania, weryfikacji wprowadzonych danych, uzgodnienia kont księgowych oraz przygotowanie odpowiednich deklaracji i sprawozdań, będących wynikiem całości prac. Usługa prowadzona jest na nowoczesnym programie księgowym, który pozwala na współprace z modułem płacowo – kadrowym. 
 
 Pełny zakres usług prowadzenia ksiąg oraz usług dodatkowych zawiera:
- sporządzenie i wdrożenie polityki rachunkowości;
 - przygotowanie dokumentów do zaewidencjonowania (klasyfikacja do odpowiednich dzienników, ich sprawdzenie pod względem formalnym i rachunkowym, wyjaśnienia niejasności z klientem);
 - ewidencja dowodów oraz ewentualne korygowanie zapisów (nadanie numeracji, dekretacja oraz wydruk dekretów);
 - prowadzenie ewidencji sprzedaży oraz zakupu VAT zgodnie z przepisami ustawy o VAT;
 - prowadzenie ewidencji środków trwałych, wnip oraz przygotowanie planu amortyzacji;
 - terminowe przygotowywanie i wysyłanie deklaracji/informacji podatkowych oraz informowanie klientów o wysokości zobowiązań podatkowych;
 - sporządzanie i składanie sprawozdań dla GUS, NBP oraz innych organów – w zakresie wynikającym z prowadzonych ksiąg;
 - udzielanie wyjaśnień z zakresu dokumentów, zapisów księgowych;
 - obsługa kontroli podatkowych oraz innych organów;
 - obsługa w zakresie badania/przeglądu sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta;
 - sporządzanie wydawnictw (zestawienia obrotów i sald, dzienników, rejestrów podatkowych;
 - sporządzanie sprawozdania rocznego;
 - archiwizacja dokumentów księgowych do momentu przygotowania sprawozdania finansowego.
 
Dzięki bogatemu doświadczeniu pracowników Grupy Gumułka klient uzyskuje następujące korzyści z powierzenia usługi:
- szybką i terminową realizację usługi,
 - usługę oferowaną na wysokim poziomie przez zespół profesjonalistów,
 - bezpieczeństwo w związku z powierzeniem prowadzenia usługi osobom, które mają bogatą wiedzę i doświadczenie,
 - korzyści finansowe polegające na mniejszym zatrudnieniu,
 - możliwość zachowania tajemnicy danych finansowych i płacowych.
 
