Wiadomości z Grupy Gumułka

 

Biuletyn Grupy Gumułka

Pasja. Wiedza. Doświadczenie.

---
banner
---
Spis treści

Jawność wynagrodzeń od 24 grudnia 2025 r.

Od 24 grudnia 2025 r. wejdą w życie przepisy dotyczące jawności wynagrodzeń, zgodnie z którymi pracodawca musi ujawnić wynagrodzenie (lub jego przedział) już na etapie rekrutacji.


Read More

Ulga podatkowa w PIT oraz CIT dla pracodawców zatrudniających żołnierzy

Zgodnie z informacją podaną przez Ministerstwo Finansów od 1 stycznia 2025 r. pracodawcy zatrudniający żołnierzy Obrony Terytorialnej lub żołnierzy Aktywnej Rezerwy mogą korzystać z ulgi podatkowej w PIT oraz CIT.


Read More

Zmiana przepisów m.in. o VAT

W dniu 27 listopada 2025 r. zaczęła obowiązywać nowelizacja z dnia 17 października 2025 r. ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz ustawy o VAT (Dz.U. poz. 1541). Wprowadza ona możliwość sprawdzenia informacji o statusie VAT podatnika na portalu biznes.gov.pl.


Read More

Inwentaryzacja w pracy biegłego rewidenta

Inwentaryzacja jest jednym z kluczowych elementów procesu badania sprawozdania finansowego. Dla biegłego rewidenta stanowi ona ważne źródło dowodów rewizyjnych dotyczących istnienia, kompletności oraz często również stanu i wartości aktywów jednostki.


Read More

MF zaprezentowało objaśnienia dotyczące ustalenia dochodów JST na 2026 r.

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Finansów opublikowało „Objaśnienia dotyczące ustalenia dochodów JST na rok 2026”. W opracowaniu zaprezentowano algorytm wyliczania dochodów gminy, zgodnie z ustawą z 1 października 2024 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.


Read More

Wdrożenie KSeF – kompleksowe wsparcie dla Twojej firmy

Wdrożenie KSeF – kompleksowe wsparcie dla Twojej firmy

Profesjonalna obsługa i przygotowanie do Krajowego Systemu e-Faktur

Nowe obowiązki związane z KSeF to wyzwanie dla przedsiębiorców, ale dzięki naszemu wsparciu przejdziesz przez cały proces sprawnie i bez stresu. Pomagamy firmom przygotować się do zmian, wdrożyć nowe rozwiązania i zapewnić ich poprawne funkcjonowanie.


Zakres naszej usługi

1. Analiza obecnych procesów w firmie

  • Sprawdzenie, jak obecnie wystawiane i odbierane są faktury

  • Ocena ryzyk związanych z przejściem na KSeF

  • Wskazanie niezbędnych zmian organizacyjnych

2. Przygotowanie do wdrożenia KSeF

  • Pomoc w konfiguracji uprawnień

  • Wsparcie w integracji z systemami księgowymi i ERP

  • Sprawdzenie kompatybilności używanego programu do faktur

3. Szkolenie pracowników

  • Praktyczna obsługa systemu KSeF

  • Procedury wystawiania, wysyłania i odbierania faktur

  • Omówienie najczęstszych błędów i sposobów ich unikania

4. Opracowanie nowych procedur obiegu dokumentów

  • Projekt nowych przepływów pracy

  • Instrukcje i regulaminy dla pracowników

  • Przygotowanie schematów procesów w firmie

5. Stałe wsparcie po wdrożeniu

  • Konsultacje bieżących problemów

  • Aktualizacja procedur zgodnie ze zmianami przepisów

  • Pomoc w rozwiązywaniu błędów technicznych lub formalnych


Dla kogo jest ta usługa?

  • Mikro, małych i średnich firm

  • Biur rachunkowych

  • Działów księgowych w większych przedsiębiorstwach

  • Przedsiębiorców, którzy chcą uniknąć błędów i chaosu po wdrożeniu KSeF


Dlaczego warto wybrać nas?

  • Doświadczenie we wdrażaniu systemów fakturowania

  • Zrozumienie złożonych procesów księgowych i prawnych

  • Indywidualne podejście do każdej firmy

  • Przejrzyste zasady współpracy

  • Kompletne wsparcie — od analizy po bieżącą obsługę

 


Wprowadzenie KSeF to wyzwanie?

Wprowadzenie KSeF to duża zmiana dla przedsiębiorców – i choć system ma docelowo ułatwić życie, na początku może przynieść sporo wyzwań. Oto najczęstsze problemy, z jakimi mogą się zmierzyć właściciele firm:

1. Problemy techniczne i integracyjne

  • Niezgodność używanego programu do fakturowania z KSeF.
  • Konieczność aktualizacji oprogramowania lub wykupienia nowych modułów.
  • Błędy po stronie systemu (np. przeciążenia, opóźnienia, chwilowe awarie).
  • Trudności z poprawnym wystawianiem faktur w strukturze XML. 

Read More

Zmiany w Ordynacji podatkowej

W dniu 4 listopada 2025 r. weszły w życie dwie ustawy nowelizujące ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.

Pierwsza z nich ma na celu wprowadzenie ograniczenia w naliczaniu odsetek za zwłokę w przypadku kontroli podatkowej albo celno-skarbowej, jeśli ta nie zakończy się w ciągu sześciu miesięcy od dnia jej wszczęcia.

Druga zmiana dotyczy natomiast rozszerzenia zasady rozstrzygania wątpliwości na korzyść podatnika dotyczące stanu faktycznego.

 


--
www.gumulka.pl | ?subject=Odpowied%C5%BA%20na%20Biuletyn" style="cursor:pointer;color:#454545;text-decoration:none;border:none;">Kontakt | Facebook | Twitter
--
Powered by AcyMailing